august 2009

Dagens låt

Billy Talent - Rusted from the rainCool låt jeg kom over på radio her om dagen, og nå vil den ikke ut av hodet. Når det er sagt er det ikke den værste sangen å gå og nynne til hele dagen da ;)Eller...

I dag snør det horisontalt

Skulle nesten tro det er noen som er lei seg på min siste dag i denne jobben sånn som det høljer ned/på skrå ute med noe slapslignende stuff. Nå ja, det må i såfall være værgudene, for jeg tror ikk...

1-årsjubileum og avskjed med gamlekåken

I går hadde jeg 1-årsdag her på Svalbard. 29. august i fjor landa jeg å flyplassen i Longyearbyen og visste lite om hva jeg gikk til. Nå ett år etter sitter jeg her som et mye rikere menneske. Rike...

Morena og Nordenskiöldtoppen

I går kveld etter jobb var jeg og Rickard virkelig flinke. Vi dro rett på tur i det fine været. Og vi nøyde oss ikke med en trimpost, men vi fikk hele to stk på samme tur! Vi tok først posten i mor...

Dagens låt

La Roux - BulletproofHar blitt helt hekta på La Roux sinelektropop etter at alle utestedene her oppe spiltehennes låter forrige helg. Det er jo genial, lettspist musikk da! Liker egentlig "In ...

TGIF

Så var det helg igjen.. i hvertfall om 5 t. Weather report: skyfri himmel og strålende sol! Jeg fikk raska med meg siste rest av ting og tang fra gamlekåken i går, så nå er det bare vasken som står...

Varden på Gruve 7-fjellet

Jepp, som lovet skriver jeg om turen vår i går.Den gikktil Varden på Gruve 7-fjellet og var utrolig fin.Det var nesten litt lenger enn forventa, men siden det fint går an å kjøre opp til nordlyssta...

Varden på Platåfjellet

Her om dagen, søndag for å være nøyaktig, gikk jeg og Rickard den korte men bratte turen til Varden. Her var det en post på Topptrimmen. Planen var som tidligere nevnt å fortsette over platået og o...

Litt til og fra

Foto: Rickard LarssonGood morning sunshine! Jepp, her har vi sol i dag også, nydelig ;) Ville egentlig bare meddele at det blir litt lite blogging nå om dagen når vi holder på å flytte. Internett b...

Vårt nye krypinn

I den midterste sjøboden holder jeg og Rickard på å flytte inn. Dere kan tro det er fint her :)Bilderfra innsiden får dere se etter hvert. Badet er helt klart min favoritt. Det er stort, har (selvs...

Ingen kjendis akkurat

MENdet var i hvertfall bilde av meg i VG sist søndag ;) Litt gammelt nytt nå, men det må jo nevnes i bloggen. Artikkelen var fra strandryddingstoktet, så da skjønner dere hvorfor jeg så snasent kle...

Hva skjer framover?

Av og til kan det værte riktig så fin utsikt fra vinduet mitt, sånn som nå i kveld. Dessverre har jeg dumme Blåmyra i veien, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg har akkurat kommet hjem fra jobb i ...

Fuglefjella

For en nydelig søndag dette har vært. Jeg og Rickard har vært på trimposten på Fuglefjella. Vi kjørte helt på enden avveien til Bjørndalen og gikk derifra et godt stykke oppover dalen før vi strevd...

My best friends girl

Glem The Hangover, se heller denne hysterisk morsomme komedien med Kate Hudson, Jason Biggs, Alec Baldwinog for meg ukjendte Dane Cook. Sistnevnte fikk meg til å le støtt og stadig :))) Jeg og Rick...

Stem eller dø

I dag har jeg gjort min borgerplikt og forhåndstemt til årets stortingsvalg. Her oppe i nord må vi forhåndsstemme, vi får ikke stemme på selve valgdagen, men det gjør ikke noe. Det som teller er jo...

Ny bloggadresse

Jeg har fått meg ny bloggadresse, så fra nå av kan dere bruke www.heidigs.comfor å komme til meg ;) Praktisk? I think, yes. Tuddelu.

Gruve 6

Jeg og Rickard starta på Topptrimmen 2009 (i regi av Svalbard Turn)i går med kveldstur til Gruve 6. Langt er det ikke, ikke så veldig i hvertfall, men bratt er det! Vi gikk jo til og med feil sti o...

"The best søppel cruise ever!"

Jepp, det var overskriften i gjesteboka på Nordsyssel etter tidenes strandryddingstokt. Ikke nok med at vi har rydda nesten hele strandlinja på Reinsdyrflya, men vi satte også ny rekord med 155 big...

Tilbake i Arktis

I går kom jeg tilbake til Svalbard etter ferien. Min gode venn Legacy sto trofast og venta på meg på flyplassen. Litt av en velkomst ja ;) Fikk et par timer på jobb før jeg dro på Puben og spiste d...

Småfolk på besøk

Siste dagen hjemme før avreise tilbake til the island i natt, og jeg fikk besøk av Solveig mi og lille Marius på formiddagen. Sov litt lenger enn planlagt i dag etter den småharde fjelløkta i går. ...

Fra Kårvatn over Bjøråskaret til Innerdalen

I går hadde jeg og mamma en fantastisk dag med fottur fra Kårvatn til Innerdalen over Bjøråskaret. Dette er en tur som lett kommer på min topp 5 liste. Som jeg har sagt til noen av dere allerede si...