Trening og friluftsliv

Konkurransetider

Det er vår og kunkurransetider i Norge. Sist helg var det Sandefjord Open og kommende arrangeres Oslo Grand Prix. Skal ikke nekte for at jeg får litt smålyst til å stille en dag selv, men nok om de...

Rask, god og sunn middag

Dette tar ca 10 min å raske sammen. 100g karbonadedeig med kidneybønner og en dash Sopps spagettisaus. 50g fullkornspasta. Halv talerken crispisalat, ruccolasalat og cherrytomater. Ramlösa med lime...

Så e d på'an igjen

Foto: jeg?Ny uke, nye utfordringer. Har fått en god start på mitt nye treningsprogram, så nå gjelder det bare å følge opp videre. Lørdag fikk jeg lånt meg en hund, nærmere bestemt Urbans hund Rocky...

Sprek navnesøster

Foto: Pavel YthjallJa noen forbilder må man få lov til å ha. Heidi Vonka Koi kan jeg lett se opp til, flotte dama!

God start

Foto: jegTGIF! Men før det ble fredagskveld har vännen og jeg vært 1,5 time på treningsrommet. Begynte på mitt nye program i går med en überhard beinøkt som kjennes i dag. Det kan jeg forsikre dere...

Nytt treningsprogram

Jeg har fått hjelp av flinke Line Marion fra Gympartner til å sette opp nytt treningsprogram som jeg skal følge nå i 3 måneder framover. Hun skal i tillegg ordne med kostplan og sammen skal vi se o...

Det finnes få ting som er bedre enn träningsvärk i magemusklene

Bare så synn det oppstår så altfor sjelden.. Ikke for at jeg ikke trener, men det skal litt til å bli stiv i denne muskelgruppen. Da skal man ha holdt seg unna trening en stund for å si det sånn. J...

Heidi viser knebøy

Vännen var veldig ivrig med å ta opp små filmsnutter under dagens trening.Teknikken sitter egentlig ganske greit om jeg må få si det selv.Her har dere meg i min favorittøvelse, nemlig knebøy ;)

Sneheim

I gårkveld ble trimpost nr 10, den siste posten, tatt. Sneheim er daganlegget til den nedlagte Hiortfjellsgruva og ligger oppe i Hiortfjellet. Altså må man ta seg over Adventfjorden med båt for å k...

Sukkertoppen, Trollsteinen og Sarkofagen

I dag tok jeg og vennen tre poster på rappen. Dette var den mye omtalte langturen vår. Vi lånte en 4-hjuling på IGP for å kjøre bilen opp i Nybyen. Kjekt det, sånn at vi skulle slippe å gå hele vei...

Morena og Nordenskiöldtoppen

I går kveld etter jobb var jeg og Rickard virkelig flinke. Vi dro rett på tur i det fine været. Og vi nøyde oss ikke med en trimpost, men vi fikk hele to stk på samme tur! Vi tok først posten i mor...

Varden på Gruve 7-fjellet

Jepp, som lovet skriver jeg om turen vår i går.Den gikktil Varden på Gruve 7-fjellet og var utrolig fin.Det var nesten litt lenger enn forventa, men siden det fint går an å kjøre opp til nordlyssta...

Varden på Platåfjellet

Her om dagen, søndag for å være nøyaktig, gikk jeg og Rickard den korte men bratte turen til Varden. Her var det en post på Topptrimmen. Planen var som tidligere nevnt å fortsette over platået og o...

Fuglefjella

For en nydelig søndag dette har vært. Jeg og Rickard har vært på trimposten på Fuglefjella. Vi kjørte helt på enden avveien til Bjørndalen og gikk derifra et godt stykke oppover dalen før vi strevd...

Gruve 6

Jeg og Rickard starta på Topptrimmen 2009 (i regi av Svalbard Turn)i går med kveldstur til Gruve 6. Langt er det ikke, ikke så veldig i hvertfall, men bratt er det! Vi gikk jo til og med feil sti o...

Please teach me?

Jeg har veldig lyst til å lære meg å stå på longboard.. Noen som vil hjelpe meg? :)) Jeg er meget lærevillig, hehe.. Kunne også tenke meg å lære surfing, men jeg liker å ha kontroll på vannet, så d...

Inspirasjon

Trenger man litt motivasjon i treningshverdagen er det bare å ta en titt på Linda Fodor, mitt body fitness-forbilde *sukk*. Ingen over, ingen ved siden.. Lekkert!

AA drink

Beste energidrikken jeg har smakt er denne, AA drink. (Og bak ser dere beste bilmerket ;) Når jeg ikke har banan å ta med til shaken etter trening betaler jeg lett kr 20,- for en sånn, av og til da...

No pain, no gain

Føler meg skikkelig handicapa i dag. Etter at jeg begynte med styrken igjen på søndag har jeg blitt stiv som en stokk, og i dag er det værst! Knebøy etter et par ukers opphold og det kjennes ut som...

Ingen bønn

Nei nå er det ingen bønn lenger, ferien er over og da må man dra skinnet tilbake på trening. For skinn er vel stort sett det som er igjen, musklene har dratt sin vei, buhu :'( Kjennes ihvertfal...

Trollbundet

Det ble tur til herlige Trollsteinen da vi besøkte Svalbard. 6 timers tur skremmer kanskje noen, f.eks. et par svensker, men dette var midt i blinken for meg. Samme hva andre *kremt* måtte påstå er...

Haugastrengen

Søndag var jeg, mamma og pappa på jakt igjen.. jakt etter trimpost vel og merke ;) Haugastrengen ble besteget, og det var en nydelig utsikt å se på begge kanter. Deilig temp var det også..

Middagshaugen

Jeg, mamma og pappa tok trimposten på Middagshaugen i dag. Bratt var det, men fort unnagjort var det også.. Tåka kom og tok oss, nesten, men er omtrent umulig å rote seg bort når man hører bruset f...

Powerwalk til Roparn

Tok en tur til Roparn for litt morgenkarido før frokost i det varme været i dag. Sykt fin utsikt derifra.. måtte knipse et bilde for å vise dere ;) Sola kommer bare med og mer fram fra en litt disi...

Drikk shaken din jente!

Det var i grunn alt jeg hadde å si i dag..

Amtlihammeren

Mamma og jeg tok trimposten på Amtlihammeren i dag. Bratt var det og grått vær, og vi fikk (forhåpentligvis) med oss vårens siste snøfall(!) Ble uansett fin trening ;)Post #5: Check!

Honnstadsetra og Vikinghulen

Jeg og mamma tok trimposten på Honnstadsetra i dag. I tillegg tok vi turen ut til Hamnes for å ta en heller koselig tur opp til posten ved Vikinghulen. Pappa ble også med på den siste. I nydelig væ...

Kufjellet

Jeg, mamma og pappa har vært på Kufjellet i dag. Med start i Folldalen fikk vi en kjempefin tur. Mye sol, med noen skyer innimellom som hastet forbi. Naturopplevelsene sto i kø da vi fikk se både r...

Morgenkardio med påfølgende solarium

Deilig å starte dagen med en løpetur. Skulle ønske jeg kunne gjort det hver dag, men når man starter på jobb kl. 7 er det ikke så lett å tvinge seg selv til å stå opp for å løpe kl. 5 :P Vænnen var...

Derfor er du fortsatt tjukk

En av disse fem overraskende grunnene kan være årsaken til at buksa di strammer.Slik får du gjort noe med det.1. Du sverger til «lavkalori»- og «redusert fett»Såkalte lavkalori-produkter kan faktis...

Belevatnet

Da er det (snart) klart for årets trimposter. Jeg og mamma tjuvstarta i dag med turen til Belevatnet, men posten var på plass, så da må det være lov ;) Fin tur var det.. Overskya, men vindstille og...

[x] Sterkere 2008

Da var 3T-kampanjen Sterkere 2008 i boks for min del. Mangla akkurat en gang for å bli ferdig til påske :/ Det var uansett godt å komme igang igjen etter ferien. Ble litt vel mye godis i påska ja, ...

Og biceps..

Sjekk ut Linda's blogg for inspirasjon ;)

Dette kaller jeg skuldre

Linda Fodor everyone!

Nytt treningsår

Hvem har vel ikke som nyttårsforsett å trene mer, spise sunnere, gå ned i vekt o.l.? En god del har minst det første i hvertfall, for på trening i dag var det ikke så rent lite med folk(!) Dersom j...

Romjulstur

Vært dårlig med blogginga i ferien, og her ser dere bl.a. hva jeg har bedrevet tiden med. 3. juledag tok jeg og mamma oss en skitur på Løålikjølen på Nordmarka ;) Godt og komme seg ut litt selv om ...

Nytt treningsprogram

^Og dersom noen trodde dette var meg.. tro om igjen!I går fikk jeg nytt trningsprogram av Rune på 3T-Rosten og i dag testa jeg ut dag 1 på planen. Det fungerte veldig bra. Tar bare 8 reps på nesten...

Work it baby

kom nettopp hjem fra trening. sov ganske lenge i dag. kjenner det var noe jeg virkelig trengte. deilig å starte dagen med trening. skulle gjerne gjort det hver dag hadde det ikke vært for at man må...

Kom treningslyst og treng deg på

..her skal du hvertfall ikke motstand finne! snart trening igjen. drar på 3t-rosten sammen med sofi i dag. der har jeg ikke vært siden instruktørkursert i aerobic før jul i fjor. blir mye treningsp...

Ny treningsplan

i dag har jeg time på 3T for mekking av ny treningsplan ;). da skal det settes opp plan for trening av styrke fremover. har ikke hatt noen spesiell plan til nå da jeg har trent mest i sal med instr...

Kesam kesam lukk deg opp

jess. ny uke, nye muligheter. nesten nytt liv. gjett hva jeg spiste til lunsj i dag'a!? 300 g mager kesam!! med litt eple og banan oppi. tror ikke jeg blir sulten mer i mitt liv. stappmætt! har...

Myten om protein

Fryktelig mange tror at dersom man suplerer kostholdet med proteintilskudd når man trener aktivt, vil man få store ekle bodybuilder-muskler. Denne myten kan vi her og nå avkrefte en gang for alle.....

Topptur IV

I dag har mamma og jeg vært på Vassdalskammen, 1182 moh. Vi gikk seff rett opp det bratteste partiet uten å blunke en gang =) Tok turen innom Vindølbu, og trimposten der, på tur hjem. Fin tur ja, m...

Topptur III

Helgas 3. og siste fjelltur gikk til Vassdalsvatnet. Vi gikk opp fra Hallmyra i Bæverdalen, og fikk en veldig fin tur i vakkert terreng. Turkammeratene denne helga har besått av mamma, pappa og væn...

Topptur II

Nå har vi kommer ned fra helgas 2. fjelltur. Turen til Skrøvsetfjellet, hvor vi starta fra Skrøvset i Bøfjorden, var en bratt tur, men ikke så veldig lang. Hvor går turen i morgen mon tro?

Topptur

Nå er vi endelig på vei hjem frå Kårvatn etter turen til Tverråbotnfjellet som ligger 1338 moh. En laaaang tur ble det, med tøff stigning mange steder. Vi alle er glade og fornøyde med dagens prest...

[x] Pump it up

Har glemt å blogge at 3T's pumpkampanje gikk i boks. Ble ferdig med mine 10 pumptimer forrige onsdag, med god margin før kampanjeslutt førstkommende lørdag. På bildet kan dere se den kuuule tre...

Pump it UP på 3T

Bilde: IllustrasjonDenne uka starta pumpkampanjen Pump it up, noe jeg selvsagt har slengt meg med på =) Skal trene bodypump 10 ganger før 1. april, det bør vel gå greit.&n...

Pulsspinn på 3T

Bilde: IllustrasjonMin første spinntime etter at jeg flytta fra Molde hadde jeg i kveld, pulsspinn, intervalltrening på sykkel.. gode greier. Måtte tvinge meg selv til å le...

Pulsstep på 3T

Bilde: www.3t.noI dag prøvde jeg vinterens nyhet på 3T, pulsstep. Det innebærer høy intensitet med enkle trinn på stepen og pump med vektstang mellom hvert intervall...

Yeah, protein baby!

Back from Step&Mage, og hva er da bedre enn en shake?? Jaja, mye det.. men det gjør veldig bra ;)(Sendt fra mobil.)

No mercy

Nå er det ingen nåde lenger.. Etter jul med ribbe og all annen slags god fet mat er det trening for fulle mugger som gjelder fremover. Snart sesång vættu =P På'n i...

Instruktørkurset i aerobic, dag 10

Siste dag av kurset.. Oppsummering sto på planen, samt at vi gikk gjennom en low impact blokk i grupper. Kursbevis og evaluering av hver enkelt deltaker kommer i posten. Nå er det hard ...

3T's juleplan

Alle har vel nå fått med seg at det snart er jul, og hva er vel mer viktig (foruten julevasken) enn å være litt snill med kroppen sin før den skal ta imot masse god m...

Instruktørkurset i aerobic, dag 9

På dagens kurs hadde vi en aldri så liten "eksamen", hvis man kan kalle det det (det føltes nesten sånn ihvertfall). Vi fikk ca 6 min hver foran alle hvor vi skul...

Instruktørkurset i aerobic, dag 8

I dag lært vi om uttøying, ulike metoder for uttøying for hver muskel, ting som er viktig å tenke på når det gjelder tøying, som holdninger o.l. Interes...

Instruktørkurset i aerobic, dag 7

I dag øvde vi mer på step, gikk gjennom det vi hadde øvd på til i dag i grupper. Men.. denne gangen var vi også oppe foran hele klassen en og en =S noe jeg trodde je...

Instruktørkurset i aerobic, dag 6

Forrige ukes kurs ble utsatt pga sykdom, så da ble kursdag 6 i dag. Vi gikk igjennom blokken vi hadde fått bedkjed om å øve på, og så begynte vi med step. Av en...

Instruktørkurset i aerobic, dag 5

Jau, i går var det tid for kurs igjen.. Siden jeg ikke var der sist, da jeg var syk, hadde jeg ikke fått øvd så mye på hjemmeleksa. Vi hadde begynt med high impact si...

Instruktørkurset i aerobic, dag 3

På kurset sist gang lærte vi bort de to øvelsene vi har terpa på i hjemmelekse, det gikk helt ok egentlig.. Til neste gang skal vi legge på to øvelser til som ...

Instruktørkurset i aerobic, dag 2

Litt sendt ute med å skrive om 2. kursdag i aerobic, men men.. Vi ble delt opp i grupper på tre og tre eller fire og fire som vi skulle instruere i en innøvd blokk (4 8'ere)....

Instruktørkurset i aerobic, dag 1

Bilde: IllustrasjonI dag starta instruktørkurset i aerobic på 3T Rosten. Det skal gå hver onsdag i 10 uker fremover. I dag, første gangen, gikk vi gjennom litt om musikkfo...

Street Dance på 3T

Juhu!! Mye trening og 3T for tiden, men i dag var det Streetdance som sto på agendaen, hehe.. Det gikk jo.. strålende *kremt* neida, det gikk forholdsvis bra, ihvertfall til å v&a...

Salsamix på 3T

Bilde: IllustrasjonPrøvde meg på salsamix på 3T for første gang i dag, og guess what (!?) det var sinnsykt moro! Litt vrient i starten, men fikk ganske fort dreisen p&arin...

Moderne skattejakt

Starte.no :: Geocaching på norsk! Dette ser kjempekult ut =) Takk for tipset Kristian, dette må prøves!

Sykkeltur i varmen

Har vært på en kveldstur opp til Jonsvatnet, med sykkelen. Det var herlig... Bedre å trene ute når været er så smukt! Tenkte vi skulle ta oss et bad også, ...

Endelig tilbake på 3T

Var innom 3T i dag etter jobben for å melde meg inn igjen, toppers  Skal bli supergodt å trene igjen.. Går jo for det meste i step og pump, da aller helst step B sånn a...